Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

fredag 16. oktober 2009

Jippi, hundene sovnet en halv meter fra hverandre!

Torgeir og jeg slapper av på sofaen, med hundene nedenfor sofaen!
Det er første gangen Alfa har falt til ro ved siden av Io! Som regel er en av de i buret, før hun faller til ro. Det hele startet med at Io la seg i hjørnet på sofaen. Alfa skulle plage han, men jeg fjernet henne fra han. Da foreslo hun dekk, så jeg belønnet det. Begge fikk for å ligge i ro nedenfor meg. Etter hvert sovnet Alfa like ved Io! Da Io skulle strekke på hodet, kom han helt borti Alfa uten at hun spratt opp og hoppa på han. Han flytte hodet igjen og klødde seg på hodet, da hårene til Alfa kilte hårene hans.
Ellers har Io og jeg hatt ei økt ute på plena mens Alfa sov i buret sitt tidligere idag. Da trente vi hopp over hinder med sitt, og denne øvelsen begynner og bli bra. De første gangene hopper han over, og kommer tilbake på direkten, men satte han på den ene siden og gikk så på den andre siden og ba han hoppe på plass. Da husket han sitten.
Prøvde deretter kjegla, men denne har godt litt i glemmeboka. Fikk da frisket opp litt, men han har ikke særlig stor fart ut til kjegla:-(
Prøvde deretter apportering. Denne blir bare bedre og bedre. Litte-bitt tygging, men ellers gjør han alt han skal!
Henta ut Alfa og pakka ut den lille tunnellen våres. Begge gikk og tusla litt rundt omkring, før hun tusla inni og kom ut i andre enden før jeg i det hele tatt hadde tenkt å starte treningen. Hadde selvfølgelig klikkeren på hånda, så jeg fikk belønna dette! Io våknet og ville også være med på dette. Så de sprang igjennom tunnellen sammen og hver for seg. Jeg stod bare på siden og holdt styr på riktig klikker og belønningen:-)
Alfa måtte sjekke om det var andre ting denne plastdingsen kunne brukes til. Så hun beit på den, lente seg på den (hun er fæl til å lene seg inntil ting, akkurat som katter gjør!) slik at den trilla unna henne og hun hoppa oppå den. Raptusen min!
Io har forresten funnet ut at når Alfa stjeler ting, skal han ta det fra henne. Ikke for å levere det tilbake til meg, men for å erte Alfa! Alfa fant en hanske inni bua, som hun stakk av med. Og Io etter. Tok ikke lang tid før han hadde tatt den fra henne, og styrtet avgårde med den. Ekstra arti med en flyg forbanna Alfa etter seg! Det er jo en god stund siden han drev på med stjeling, men nå er det tydeligvis "lov" igjen, under påskudd om at det var "hennes ide"!
Igår tok han fra henne den ene tøva-tøffelen min. Den er hun helt gal etter, og tar de tvert jeg er et ærend inne på badet. Io tar den fra henne og tar den med seg oppi kørga si, som er snudd, slik at hun blir stoppet av den høye kanten. Først erter han henne med den, for så å legge den utenfor hennes rekkevidde i kørga. Mens jeg trodde at der lå den trygt...
Men nei da; Io la seg til å tygge på den, og han har mye kraftigere tenner enn Alfa, så han får den sund! Luringen min!
Beklager at det blir lite bilder, blir bare sånn av og til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar