Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

søndag 5. september 2010

Io snart startklar i kl.2...?!

Io med premiene sine!

Dro på LP/agilitytrening idag ettermiddag. Trente Alfa på alle-slalom på en annen plass enn hjemme. Begynner og smalne inn pinnene nå. Kobla på et hopphinder etter slalomen, og det var helt greit.
  Io fikk prøvde seg i kl.2-øvelsene. Tenkte vi skulle se hvor vi var i løypa. Har litt lyst til å få starta i kl.2 før vinteren setter inn. Tove og Foxy skal jo greie opprykke til kl.2 før sesongen er over, så da regner jeg med at vi hiver oss med de! Ble iværtfall positivt overrasket over gutten min idag! Vi tok avstand, fremadsending, apportering, hopp med sitt og dekk under marsj uten problemer idag! Belønna etterpå.

Trente videre en kombinasjon av hopp og møne med agilityhundene. Alfa ble veldig ivrig og spratt rundt, og tok seg noen avstikkere. Dessuten trente noen lydighet like ved, så da måtte hun sjekke hva de holdt på med! Trente videre felt på mønet, med godbitskål nedenfor. Hun bremsa fint opp, og greide og holde bakbena på feltet. 

Io fikk prøve apporten og fremadsendinga igjen, men masse forstyrrelser på alle kanter. Han gjorde det han skulle. Noe småplukk var det jo, men det var ikke hovedsaken. Han slet litt med å hoppe på kommando, på hopp med sitt. Men det er ikke så rart, for nå har terpet på å ikke hoppe for tidlig, og det mens jeg går på siden av. Så vi må trene på å hoppe selvstendig ut fra meg. Vi prøvde også stå under innkalling, men den har vi ikke trent noe på, så her har vi litt igjen. Han er jo vant med at han skal ha full spiker inn til meg:-)
  Fikk hjelp med fellesdekk med skjult fører. Det har vi heller aldri trent på, så det var nytt. Han satte seg opp, for jeg var dum og gjemte meg bak min egen bil (den var størst;-D). La han ned igjen og gikk bak en annen bil, da gikk det greit. Han trodde nok at jeg skulle dra fra han:-( Han lå ikke mer en et halvt minutt, før jeg gikk fram og ga han nøffen. Virker lovende dette her!
  Så det spørs om vi melder på her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar