Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

tirsdag 28. juni 2011

Oppussing og babyutstyr...

... for de som er interessert:-p
Har begynt og handle litt utstyr til babyen, vet aldri om hvor lenge formen er god;-)
Kjøpte en enkel kommode på Ikea, som kan brukes til noe annet enn stellekommode når vi er ferdige med den tiden. Kjøpte derfor bare en stellematte for å legge oppå, og den passa som fot i hose, uten at jeg målte da jeg kjøpte verken det ene eller det andre! Torgeir skal bygge en sokkel til den, så den står bedre på det litt skjeve badegulvet vårt + at det blir mer passelig høyde. Ble litt lavt. Men den som var hakket høyere, ble for høy igjen. Men det er ikke farlig når man har en handy-man:-D 


Slo til på bilstol, da jeg fikk prosenter;-) Dette er da en Britax Baby Safe Plus SHR II.
Kjøpte beltebase til også.


Vogna mi kom med tollpost idag! Det ble en trehjuling; Mountain Buggy Urban Jungle 2011-modell.
Kjøpte med hardbag(som er montert her på bildet). Det er da bare og ta av, for så å kneppe på sportsdelen når den tid kommer.
Bestilte den hos Lilleprinsen.
Jeg sverger til trehjuling for jeg er allerde dritt lei firhjulingene i barnehagen. Makan til tunge og vanskelige vogner! Jeg kjenner det i skuldrene bare jeg tenker på de. Nei, jeg vil svinge på en femøring:-D
Har gjort litt research angående vinterføre, grusveier og stødighet, og mange er fornøyd med denne vogna.
Og den veier bare 11 kg, og det er greit siden den skal ligge oppå ei hylle ovenfor hundeburet i bilen. Så jeg må løfte den ganske høyt. Det gikk bra, uten og måtte ta av hjulene. Bagen må jo selvsagt av da.
Da gjenstår det bare og få sveisa ei hylle til bagasjerommet og montere netting.
Skal ta et bilde av bilen med bur og vogn, når hylla er ferdig!



Her driv Torgeir på å riv veggen mellom kontoret og bua/kjøla. Den veggen ble flytta ca. 60 cm, så det ble større gang.
Kjøla er nå vekk, og døra inn fra bua/kjøla (nå gangen) er flytta lenger mot stua.
Ble et garderobeskap iveia for den døra:-)
Dere som har vært i huset vårt, forstår kanskje hva jeg snakker om:-)


Hundene har vært flinke hjelpere og liker seg i den nye inngangen vår.
De likte særlig at det bli vindu både i døra og ved siden av. Skulle ta et bilde av at de sto å så ut i hver sitt vindu, men jeg ble for sein. Da jeg skulle prøve og arrangere det, ble det bare tull! Da skulle de absolutt se i det samme vinduet!
Ny ytterdør og nytt garderobeskap.


Her er "innmaten" i skapet. Er ikke helt ferdig enda. Mangler ei hylle øverst, for å ha oppbevaringsbokser++
Og ei stang i den ene delen. Ble veldig bra!


Her er den gamle inngangen. Nå ganske ribbet for klær og sko. Skulle tatt et før-og etter-bilde, men jeg ble så ivrig etter og få ting på plass i skapet, så det ble det ikke noe av. Men det var iværtfall veldig fullt!
Her blir det da gjennomgang til to nye soverom, som skal bli etterhvert.


Har ikke ordentlig trapp enda, så Torgeir har bygget med paller, så vi kan bruke ny-gangen.
Vi må vente med å bygge trapp, for det skal ei gravemaskin forbi her om to uker. 


9 kommentarer:

  1. Så spennende :) Morsomt å følge med på oppussing og shopping til babyen :) Kjenner jeg blir litt babysyk igjen ;p

    SvarSlett
  2. Rett og slett hææææærlig:-)

    SvarSlett
  3. Bli bra brukant derre ja :) Både babyutstyret og gangen!

    SvarSlett
  4. Eva: Det er vel bare å skaffe gutten søsken det;-)

    Tove: He he;-D Hææææærlig kommentar:-D

    Camilla: Ja, e godt fornøgd me begge delin! Gangen hi vi bynt å bruk, men det gjenstår nå småtteri inni garderoben++ Babyutstyret må æ vel vent ei stoinn på å få bruk... Torgeir lætt mæ itj få lov t å prøvetrill vogna utom tomta:-D

    SvarSlett
  5. Ikke?! Sigurd får kom og prøv tingern han da vøtt ;)

    SvarSlett
  6. Det spørs om æ må ha ein baby oppi når æ ska trill me den ja!!!

    SvarSlett
  7. Næmmen Kristine, det e da bære å sei at du må træn vogngåing me hoinnan! ;)

    SvarSlett
  8. Hi tænkt tanken ja, Lise:-D

    SvarSlett
  9. Gratulere!! :D
    har vært litt ute av bloggingen i noen mnd nå, men så gøy å lese at du/dere venter liten!! :)
    Lykke til med opp-pussing og baby-forberedelser! :)

    SvarSlett