Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

tirsdag 5. oktober 2010

Blodsportrening med skank

Io koser seg med skanken.
Dro til Fagerlivollan for å trene blodspor med hundene. La korte enkle spor. Io fikk to vinkler, mens Alfa fikk rett fram-spor, siden det var hennes første blodspor.
Io var helt vill og kunne såvidt styre seg. Tanken var å se hvordan han var om jeg ikke holdt han så hardt igjen. For gjør jeg det (har gjort det for å bremse farten hans), begynner og han og tvile, og søker rundt om det finnes flere alternativer.
Men da kom selvsagt farten:-( Og han rennte forbi skanken til og med. Men han fant da fram.
Han ville ikke bære skanken ned fra skogen, det var helt greit at jeg gjorde det. Men da vi kom nede på veien og skulle bort til bilen, tok han seg god tid med å slikke og løfte og passe på den. Snodi skrue altså. Synd at jeg ikke fikk lastet opp filmsnutten jeg tok av han, der han stod og knurret og bjeffet på meg. Jeg fikk ta og bære skanken, men han ville helst ha den selv:-)



Alfa lytter ut i skogen om resten av elgen kommer for å finne foten sin;-P

Hadde i utgangspunktet ikke tenkt og trene Alfa på blodspor, men da jeg så hvor ivrig hun var etter skanken, så ville jeg prøve henne. Hun tok sporet fort, og hadde ikke tid til å spise godbitene jeg hadde lagt i blodgropa, eller de i sporet.
Hun kom fram til skanken, og ga seg til å slikke og gnage på den. Bar den ikke tilbake, men spiste på den da vi kom tilbake til veien. Mens jeg vaska hender og ryddet inn utstyr, stakk hun av med skanken opp i skogen igjen. Tror hun hadde dratt langt, om jeg ikke hadde stoppet henne i langlina.
Hun var på tå hev mens hun spiste på den, skvatt opp for hver en lyd fra skogen.



Alfa stikker til skogs med fangsten sin.

Jeg fikk henne på film den andre gangen, men siden jeg tok den med mobilen, så ville ikke bloggen laste den opp.
Etterpå gikk vi en liten tur oppi skogen. Hundene storkoste seg.
Ikke fullt så gøy da de måtte dusje seg og bli blåst tørr når de kom tilbake.
Spørs om det blir flere blodspor på Alfa også...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar