Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

onsdag 23. september 2009

Miljøtrening igår

Var på miljøtrening på Lerkehaugbanen med hundene igår. Var først ute med Io, som fikk trent tannvisning, kontakt og dekk, med ei løpsk Bella rett ved siden av. Både Io og Bella pep i førsten, men det gikk over. Så ble Io etterhvert mer treningsvillig. Anders fikk titte på tennene hans og Io satt rolig mens de andre fikk vise tenner. Vi trente deretter masse kontakt og etterpå frivillige dekk foran meg.
Alfa fikk også en tur ut, og hun var i ekstase over alle hundene som var der! Spratt rundt og skjønte ikke hvorfor hun ikke fikk lov til å bort til de. Når hun så på meg fikk hun klikk og godbit, og til min store forbauselse glemte hun de andre hundene og stod pal og titta på meg! Lovende! Hun tilbydde sitt også! Innimellom datt hun selvfølgelig ut og løp ut i båndet. Veldig interessert i å bort til de hundene som leika, men da jeg tok fram hennes kong, var den ikke interessant. Godbiter var bedre. Men leiken skal vi trene mer på.
Var på møte etter treninga, og det var ikke en lyd da jeg kom og satte meg i bilen etter møtet. Var slitne begge to!
Idag har vi vært ute på plena og trent litt. Begge fikk belønning da de avbrøt leken og kom og oppsøkte meg. Alfa begynner og bli flink og ta kontakt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar