Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

søndag 27. september 2009

2,5 poeng unna opprykket!

Io og Alfa trener felles sitt! Eller posering for fotografen;-)
Ble det eneste bildet som ble tatt idag!
Gikk kl.1 på Stavsøra idag med Io. Vi startet nr.3 i klassen. Begynte med at han nektet å vise tennene til Barbro Gjerde. Skummel dame med kåpe og sydvest! Ringsekretæren fikk derimot se da, men det ble 0 på øvelsen (fikk fortsette selv om tannvisninga ble underkjent! Tror ikke hun var helt klar over denne regelen, men men). Fellesdekken gikk kjempebra, der fikk vi 10! Han lå helt i ro! Etter dekken fikk han pause i bilen, mens de andre gikk.
Lineføringa ble litt kaotisk da jeg fortsatte og gå selv om hun kommanderte meg til holdt. Jeg hørte hva hun sa, men jeg ble litt satt ut av at Io runda svingen vel langt unna meg. Måtte deretter gå tilbake og gjøre dette på nytt (er liksom vant til at man bare går videre selv man gjør feil!). Etter springmarsjen greide jeg og trampe på han, for han gikk framfor meg. Dette førte selvfølgelig til at han ikke satte seg på neste holdt. Vi fikk 5 på denne øvelsen.
På fri ved foten gikk han mye bedre, og dommer'n sa det måtte være en ny hund som gikk! Vi fikk 8 på FVF.
Dekk fra holdt gikk helt ok, fikk 8,5 på den. Usikker på hva hun trakk oss for egentlig...
Under innkallinga tok han en vel romslig sving bak meg før han kom på plass, så vi fikk 8,5 på denne også. Stå'n som vi har nulla på de siste to konkurransene, fikk vi 9 på! Jeg safa litt og snudde meg i det jeg kommanderte stå. Men bedre at han stopper med litt hjelp, enn at han ikke stopper i det hele tatt og nuller!
Fritt hopp over hinder gikk også veldig bra, der fikk vi 8,5. Er usikker på hva hun trakk oss for, var litt i ørska da vi var inni ringen!
På helheten fikk vi 7,5 da tannvisninga trakk ned!
Der med endte vi opp med157,5 poeng, altså 2,5 poeng unna opprykket. Rimelig irritert over den! Men det er ikke noe å gjøre med! Så nå har vi meldt på på Levanger 8.november!
Bortsett fra den dumme tannvisninga og lineføringa, gikk det over all forventning! Trodde Io var fjern der han satt, selv om jeg hadde løst han ut fra øvelsen, men som Hilde sa, han hadde kontakt og så konsentrert ut. Og han var jo med under øvelsene, så jeg mistolket han visst i pausene. Han har vel blitt en voksen og roligere kar... Ikke vet jeg hva han tenkte, men jeg kjente han ikke igjen! Han er den første som blir med på tjo-hei når jeg klapper til han...
Vil ellers gratulere Eli med opprykket til Elite'n! Hilde-Britt med ein suveren 1.premie i Elite! Og Anders med ein god 2.plass i Elite'n og Marit med ein knall gjennomgang av kl.3 idag! Det var på hengende håret før opprykk! Takk for ein trivelig dag!
Alfa var selvsagt med idag. Hun fikk være en god del ute. Hun tusla rundt og ville hilse på alt og
alle. Bjeffa om de gikk forbi henne og spratt rundt. Bjeffa også om de hilste. Tøffeste i hele verden...! Godt å se at hun ikke er redd alt mulig. Men det kan jo endre seg. Men hun er av helt annen støpning enn Io. Gleder meg til å se hvordan hun vokser til! Hun oppfatta fort at jeg hadde ost i lomma, så hun ville trene og trene. satt og hadde full kontakt selv om jeg ikke alltid fulgte med henne. Hun ble temmelig irritert om jeg ikke fulgte med i timen, bjeffa og hoppa opp.
Hun var aldeles ikke utslitt da vi kom hjem, men hun var nok overtrøtt. Hun trenger tid på å roe seg ned når det har foregått noe. Hun blir propell etter å vært med på mye rart. Så hun må "tvangsroes" litt.

1 kommentar:

  1. Sure poeng å mangle, men sånn er det jo! Bedre lykke neste gang, gleder meg til å se dere på Levanger!!

    klemmer Monica

    SvarSlett