Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

søndag 29. november 2009

Frokost-tur på Fagerlivollan og sporing.




Søndagen pakket vi sekken med kakao og vafler og dro på skogen. Alfa og Io storkosa seg med å springe løs. De sprang rundt omkring og brydde seg lite om meg. Så jeg gjemte meg flere ganger, slik at de skulle passe bedre på meg. Io ble skikkelig bekymra, spratt rundt for å sjekke rundt. Og likevel om han stod like ved meg, så han meg ikke siden jeg satt helt i ro. Pussig altså! Etter noen gjemselrunder, kikket de etter meg med en gang de ikke hørte jeg gikk. Mens jeg spiste frokosten min, hadde de godbitsøk. Jeg fikk tatt en del bilder, men det ble få gode. Mørkt, lange avstander og urolige fotoobjekter! Skulle vel ha satt meg bedre inn i funskjonene på kameraet mitt:-S
Da vi kom tilbake til parkeringsplassen satte jeg Alfa i bilen, mens Io fikk trene fri ved foten, stå og dekk under marsj. Etterpå var det Alfa sin tur, da trente vi på stå. Dvs. sette på kommando på stå-atferden hennes;-) Lekte med elefanten også.
Da vi kom hjem slappet vi av, og så gikk jeg opp på åkeren ovenfor oss og la ut korte spor med mange vinkler. Dette har jeg ikke trent så masse på med Io, så vi må prøve litt mer på det.
Ville ikke legge ut spor til Alfa der, siden det er så masse sauebæsj der. Io bryr seg heldigvis ikke om den:-) Men det gjør Alfa enda. Så det blir for vanskelig forstyrrelse for henne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar