Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

lørdag 13. februar 2010

Lydighetstrening og maaasse soving!

Ut og trene på gårdsplassen heim idag, med begge to. Nybrøyta og nesten fritt for bila. Knota litt med fri ved foten med Io. Han setter seg jo en halvmeter unna med ved holdtene, fordi han har blitt redd føttene mine! Det hender jeg har vært uheldig og trampet på han mens vi har gått fri ved foten/lineføring, men da har han glemt det igjen ganske fort. Nå virker det som det sitter ganske dypt i han. Han går ganske nærmt meg mens vi går, utenom holdtene. Men han liker ikke at jeg kommer inntil han, når vi skal avslutte en øvelse, og liker ikke å komme i utgangsstilling. Så vi har en stor jobb foran oss, for å få han til å slappe av igjen. Men vi skal ikke stresse med det, da er jeg redd alt faller fra hverandre. Derfor lekte vi mye, og tok noen kjappe økter innimellom.
Så jeg skal ikke melde oss på stevne på Levanger i mars, for det er det nok ikke noen vits i. Fri ved foten går jo igjennom i alle øvelsene, så..
Alfa trente, ironisk nok, utgangsstilling. Hun har nettopp begynt å tilby det frivillig, så mor ble såååå stolt!
Da Io stakk av med leken sin, trente vi på å hoppe inn i bilen. Io kunne bare ha det så godt! Alfa hopper opp med framlabbene, men kommer ikke etter med resten av kroppen. Men det blir vel.
Da jeg avslutta treningsøkta, og lot hundene løpe litt, kom Alfa hele tiden tilbake for å trene mer. Skikkelig artig med en så gira hund! Så vi tok noen "runder" med holdter, der hun skulle sette seg. Dette har hun også begynt å få en forståelse for, selv om de ikke er så beine bestandig. Fikk trent en god del innkallinger også, for hun løp etter Torgeir da han kjørte scooter. Hun tversnudde og kom som ei kule til meg!

Ellers har dagen gått med til mye soving! Hadde tenkt å få gjort litt skolearbeid, men sååå tiltaksløs jeg ble! Jeg sovna på sofaen og sov i flere timer! Håper morgendagen blir litt mer produktiv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar