Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

fredag 28. mai 2010

Pelsstell, trening og kurs

Idag har jeg vært på jobb, der feiret vi 3-årsdag:-) På kvelden heiv jeg meg rundt og fikk dusjet, fønet, barbert og klippet Alfa. Hun var veldig flink! Tålmodig, grei og håndtere og stod i ro! Jeg fikk til og med blåst pelsen på hodet hennes. Hun skal absolutt glefse etter lufta, men det får hun ikke lov til! Gir seg fort da.
  I morgen blir det Io sin tur!

Vanskelig og gode bilder av henne, da hun enten får lyse eller grønne øyne. Kunne ha redigert de andre bildene jeg tok, men orket ikke ikveld:-) Ble ganske fornøyd egentlig!


 Shampoen og balsamen jeg bruker på de. Kjekt og kjøpe sånne store flasker!
Fikk de bestilt igjennom Tropehagen på Amfi.

Igår:
Trente flying helt fra scratch med Alfa. Brukte Hilde og Anders som figuranter. De stod ca. 8-10 meter unna meg, mens jeg stod på midtlinja. Hun løp snuste litt først, og prøvde og spise paintballkuler som lå strødd der, men fikk henne guidet unna de. Da løp hun fra den ene til den andre. Ost fallt ikke i smak idag, så det ble ballbelønning. Kjøpte sånne kjekke baller med tau i på Biltema, til 14-15 kr.

Vil virkelig anbefale Canis' "Rundering i teori og praksis" for de som interesserer seg for denne hundesporten! De har også løsbitt og bringkobbel++ som man etterhvert behøver. Jeg har foreløbig bare kjøpt 2 løsbitt og boken, men kommer til og handle bringkobbel etterhvert.


Io fikk prøve seg på en Id-spor. Hilde la igjen et pannebånd som smeller og gikk rett fram sammen med Anders. Hilde vinklet etterhvert til venstre, mens Anders gikk rett fram. Jeg så delvis hvor de gikk, men ikke helt. Må lære meg og lese hunden bedre og stole på at han finner fram dit han skal. Så vi merket ikke sporet. Han ble veldig ivrig, jeg strevde med å holde han igjen. Han snuste kjapt på smelleren og durte ivei. Han svitsjet litt på sporene (de gikk ved siden av hverandre), men kom tilbake til det riktige. Jeg visste ikke hvor vinkelen var, og det var vel like greit. Ellers bremser jeg han der jeg vet han går av sporet. Men han overrasket enormt og sporet vinkelen heeeelt nyyydelig! Fulgte sporet videre, uten og sjekke det han gikk av (Anders sitt, som gikk rett frem). Og bak noen trær og busker fant han Hilde, og da fikk han belønningen sin som var nøff-nøffen. Det var en kry hund som gikk tilbake til bilen!

Oppstarten på Grunnkurset gikk ganske bra. Bortsett fra at jeg manglet en ledning som hører til skjermen som er koblet til datamaskinen. Men vi startet ute med en hilserunde, mens Torgeir fant ledningen for meg:-) Bilder fra kurset ligger på klubbens hjemmeside

Her er Vilja, en Cairn Terrier, på 2 år.
Hun venter på og løpe frem for å velge mellom eier, godbiter eller diverse leker.
En artig øvelse for å se hva hunden foretrekker;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar