Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

lørdag 1. mai 2010

Vår og vinter igjen!

Her er noen bilder fra hundegården.
Vi har lagt duk under hellene, slik at det ikke skal vokse gress opp igjennom hellene.
Og så fikk vi et lass grus fra Mads Odin, så der vi ikke har heller (det ble ikke nok heller) ble det grus.
Blir veldig renslig og lett og plukke hundebæsj nå! Dessuten slipper vi å slå plen her!
Ble veldig pent også:-)



Hadde hundene der etter de hadde børstet seg.

Etter å ha sett hvordan proffe steller puddel på DVD, så synes jeg det går lettere. Har omsider fått dreisen på å børste med karde. Tidligere syntes jeg det var helt håpløst å børste med karde, siden man bare får med det øverste laget av pels. Men man skal jo dele pelsen og børste innimellom lagene! Da gikk det opp et lys, og pelsen ble jo så fin når man børstet den slik. Så til og med Io sin pels ble skikkelig lekker! Ikke så lett og se på dette bildet, men...
Her er forresten en link til noen som forklarer puddelstell greit med bilder og utstyr!

Ellers er det lite som skjer... jeg jobber på spreng med bacheloroppgaven, så da blir det liten tid til annet.
Gikk en liten luftetur i formiddag, og så ble det litt pelsstell, pussing av tenner og ørehårnapping.

Imorgen skal jeg en "snåptur" innover til Steinkjer for å se på et agilitykurs Studenthunden holder. Irriterer meg grenseløst at jeg ikke får til å være med på det, da det er Sportshunder som er instruktører!
Men det får bli senere en gang!


9 kommentarer:

  1. Kjekt med heller i hundegården, renslig og greit. Selv har jeg ikke heller i hundegården og den blir heller lite brukt nå :((
    Jeg beundrer de som har "pels-hunder"!! Er det ikke forferdelig mye jobb? Fin ble hun iallefall:)
    God helg:)

    SvarSlett
  2. Takk. Er litt jobb ja, men slipper og vaske/støvsuge pels da:-) Blir endel bading, børsting og klipping ja, men det er moro også! Er ikke pent med ustelte pudler! Men jeg børster ikke hver dag nei. Prøver heller å bade de 1 gang i måneden og føne de skikkelig tørr, da holder pelsen seg fin en god stund. Da slipper jeg å børste så ofte. Børster de ca 2-3 ganger i uka.

    Vi ble nødt til å ha heller i hundegården, siden Io (som forøvrig er en gutt:-)) grov i plena, da han var liten. Det var rene månelandskapet og hunden så jo ikke ut!

    Vi bruker hundegården kun når de er hjemme alene, eller skal ut og tisse/bæsje nå. De drar med seg så mye jord og skitt inn på denne årstiden!

    SvarSlett
  3. Så flott blogg du har :) Herlige pudler også ;) Selv har jeg en grå liten dvergpuddel tispe som heter Maja på 8 mnd. ;) Pudler er en herlig rase :) Kunne ikke tenke meg noen annen :) Og apropos pels så er det så kjekt å pusle og stelle med. Er liksom litt av hundehobbyen det ;)

    Klem

    SvarSlett
  4. Så fin blogg du har :) og takk for link om pelsstell! har alt utstyr, men kan ikke å bruke alt enda ;)
    Bruker du blåser?
    Jeg har ikke hatt råd til å kjøpe meg enda, så bruker håndkle og hårføner.
    dog, det er tidkrevende!! :p

    jeg legger ved en link hvor jeg fant bakgrunnen for min blogg:

    http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/category/1.html

    husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, men finner du det ikke ut kan jeg sikkert klare å hjelpe deg =)

    SvarSlett
  5. Okei, takk. Mente ikke at jeg skulle herme etter din fine bakgrunn i bloggen, men ville ha tips om hvordan du gjorde det:-) Ska se på det nærmere senere!

    Er litt tjon med puddelpelsen ja, ikke bare bare. Har drevet og prøvd meg fram litt i over to år nå, men har enda mye å lære!
    Har investert i blåser nå ja, siden jeg har to som tørkes. Koster mye penger ja, men synes det er verdt det. Synes pelsen blir tørr og "svidd" med varmluft på vanlig føner. Du får være frempå hos oppdretter og høre om ikke de skal selge noen brukte, for de driver jo kjøper bedre blåsere ettersom. De skal jo ha svære veggmonterte/gulvtørkere.
    Men det som er viktigst er at du tørker han helt med føneren, ellers blir det floker og tover. Lufttørker de, blir de helt håpløse og børste etterpå! Så føningen er mer enn halve børstejobben!

    Ellers er alternativet å ha de kortklipt:-)

    SvarSlett
  6. Herregud korr bra dein blei!!! :D nu fikk æ lyst å fikse min og ;p hehe...
    koss fikk du til det kemoe fine bildet med den fine skrifta? æ å vil! :)

    SvarSlett
  7. Æ har redigert bilde i Photoscape, som e gratis og last ned. Der har æ krympa bilde t 800 piksla (?), iværtfall endra størrelsen litt sånn at det passe... Også lagt på ei ramme og tekst på bilde. Veldig simpelt program!

    SvarSlett
  8. æ lasta ned det i dag, men når æ lagra bildan kom dæmmes logo på bildan mine?!

    SvarSlett
  9. Å? D skjer ikke me mine! Kanskje d hi me nå innstillinga å gjør...

    Hør me ho her: http://camillaigodeogondedager.blogspot.com/
    Kanskje ho kan jølp dæ?! E iværtfall hu som hi jølpa mæ me masse lurt ang. bilderedigering! Hu e kjæmpeflink på mang områda!!!

    SvarSlett