Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

onsdag 2. juni 2010

Io's status

Noen gamle bilder, som jeg har glemt å lagt inn på data'en og lagt ut:

Alfa koser seg på badematta. Har ikke orket og mast på henne om å la det være, skal ha meg ny omsenn uansett! Kanskje jeg får fingeren ut, om den blir ødelagt;-)

Io oppi båten. Han villa på båttur, men det ble bare en tur i hagen;-D Alfa greide ikke og hoppe opp, så jeg måtte løfte henne oppi:-) Litt tyngre i rompa, he he!

Io innkasserer belønningen i bilen!



Beklager; treg med å oppdatere!
Io var på kontroll til dyrlegen om torsdagen i forrige uke. Der tok han EKG, røntgen og ultralyd. Fikk ikke svar før om mandagen. Hjerte hadde ikke vokst mye etter at han begynte på hjertemedisin, men det fungerer ikke optimalt. Det var noe EKG'en oppdaget. Hjertet trekker seg ikke godt nok sammen, og får dermed ikke pumpet nok blod rundt omkring i kroppen hans. Derfor skal han begynne med enda en type medisin; Fortekor, som jeg innbiller meg er blodfortynnende....? Slik blir blodet lettere fraktet igjennom systemet.
  Er veldig glad for at hjertet hans ikke vokst noe særlig, men litt ekkelt å høre at funksjonen på hjerte ikke er som det bør være. Jeg glemte og spørre hva denne medisinen var for, og om når han skal på kontroll igjen, men det skal jeg finne ut.

Ellers var vi på miljøtrening igår på Steinkjerbanen og kokte kaffe og stekte vaffel. Trente etter at vaffelsteikinga var unnagjort. Io var på snuser'n, så i den første økta fikk vi ikke gjort noe særlig. Alfa fikk se seg litt omkring, og trent kontakt. Var mye spennende som skulle forskes på! Det var skudd før hun kom ut av bilen, men hun brydde seg ikke.
  Io var mer på nett i 2.økt, og vi trente lineføring, FVF og hopp over hinder. Vi lekte mye, kasta nøff-nøffen og ball++ Han kom faktisk tilbake med lekene også. Syntes det var moro å bli jaga, mens han sprang med leken i munnen.

Idag har vi trena på plena; Io trente apportering. Han hæler ikke kun holding, så vi prøvde hele øvelsen. Han løp og henta og kom inn på plass med den. Ikke helt uten tygg, men nesten:-) Før en dag, så lot han som han ikke skjønte hva jeg mente med apport. Men idag løste det seg, uten og skal forklare hvorfor.
  Testa Alfa på hvilken leke som var hennes favorittleke. Rekkefølgen ble slik:

 1.Grå nøff, 2.rosa nøff, 3.kongen, 4.ball, 5. og 6.ball med tau.
Alfa trente på å holde løsbittet, uten å lette på rompa. Dette var også ikke noe problem idag. Hun holdt hardt, selv om jeg prøvde og dra litt i den. Holdt også selv om jeg slapp, og vente (stort sett) til jeg sa "spytt".

Io's rekkefølge på lekene:
1.Grå nøff, 2.rosa nøff, 3.pipeball, 4./5.ball m/tau og 6.kongen.

Io fikk prøve seg på hopp over hinder med stå. Repeterte noen tilbakehopp fra sitt først, for så og kjede det sammen til hele øvelsen. Han reagerer ikke alltid på kommandoen hopp, da han er vant til at jeg går på siden av hoppet, men ellers helt topp! Han kom veldig skjeivt bak hinderet etter ett hopp, men da jeg sa "hopp på plass" kom han IKKE utenfor, men tok veien over hinderet! Supert! Tror denne er baklengskjedet bra! Og det er leeenge siden jeg har trent på denne øvelsen!

1 kommentar:

  1. Så bra at hjerte itj hi voksi nå særlig, får tru at dein ainner medisin fungere godt. :)

    SvarSlett