Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

tirsdag 22. juni 2010

Siste dag på blodsporkurset

Søndagen var været mye bedre, oppholdsvær med litt regn og litt sol. Ble heller våt innenfra i regnbuksa enn utenfra. Ble rimelig klam etterhvert!

Alle var spente og forventningsfulle til hva denne dagen skulle bringe. Hundene hadde skyhøye forventninger og forstod hva vi skulle drive med idag! Vi la ut 6 blodspor og lot de ligge en stund. Så gikk vi hvert spor, med fremmed sporlegger. Alle hundene taklet dette uten problemer.

Vi pratet om ulike liner og seler, rutiner og hva som var lurt og tenke på når man stod der på en prøve.
  Vi la opp 6 nye spor, økte lengden og la på to vinkler. Det ble en såkalt firkantet U. Vi byttet slik at vi ikke gikk på samme sporlegger, slik at hundene lærer at det er blodet som er det vesentlige, ikke hvem som har lagt sporet. Hundene løste vinklene på ulike måter.
  Io gikk av første vinkelen så det sang!!! Og jeg så ikke merkebåndene, for jeg skulle konsentrere meg om å lese hunden. Og siden jeg fulgte på, så fortsatte han! Endte med at Stig måtte rope oss tilbake igjen! Det hele var min egen skyld, da jeg ble vel ivrig og lot Io gå for fort i sporet! Dette har vi tullet med før, med samme resultat! Neste vinkel gikk greit, også passering av en bekk. Skanken syntes han var ekkel, siden det krydde av maur og ei humle på den. Dermed spiste han ikke godbitene heller. Prøvde og leke med skanken på tur tilbake, men han ville ikke se på den en gang. Så han fikk heller litt leverpostei. Skal se om jeg legger ut videosnutten på hjemmesiden etterhvert...

Takker Stig, Tove, Tone, Sivert, Tore og Hans Jarle for ei toppers helg! Vi snakkes på blodsportrening! Må bare få handlet riktig type blod først! Flere bilder kommer også, når Tove får tid til å gi meg dem:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar