Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

søndag 24. oktober 2010

Dusjing og stell av to pudler

Alfa tørker seg litt før føning.
I løpet av fredags-og lørdagsformiddag har de to firbeinte fått sitt måntlige stell. Jobbing på kvelden.
Har funnet ut noe lurt; jeg har satt stellebordet inni dusjen! Det gikk akkurat, skulle tro det var ment to be;-)
La ei gummimatte som en kant, slik at vannet ikke skulle renne ut av dusjen og på meg, funke kjempebra! Men skal få festet den kanten på bedre vis til neste anledning. Dessuten ble bordet for høyt til at Io kunne stå på det. For da rakk jeg nesten ikke oppå ryggen+at arbeidsstillinga ble tung til armene mine. Så han dusja jeg som vanlig. Så enten får jeg skaffe meg et lavere bord, eller så må jeg ha noe og stå på! Tror nok det siste alternative blir løsningen... Tviler jeg finner et lignende, billig og bra bord! Gidder ikke å investere i et dyrt bord som er beregnet for slikt, når jeg har mitt superfunksjonelle respateks utebord;-)

Blåste de av de vannet også inni dusjen, så slipper hele badet og bli vått og etter hvert fullt av hundehår!
Prøvde noe nytt denne gangen når det gjaldt tørking også; jeg blåste de halvtørre med blåsa, for så og bruke håndføna til de var helt tørre. Synes ikke blåsa er helt optilmal på slutten, da den ikke har noe særlig varme. Hunden blir kald og på slutten tar det tid og få ut alt vannet fra pelsen. Og bruke bare føna nytter ikke, for den fordamper bare vannet, den "pisker" ikke vannet ut av pelsen. Dessuten blir pelsen "svidd" til slutt.
Og når jeg bruker blåsa får jeg ikke til å børste samtidig, det går fint med føneren.
Så en kombinasjon ga kjempeflott, knusktørr pels!


Io ble stor og kraftig med ren og gredd pels!

Alfa i grinda si etter endt tur. Mor skal straks på jobb!
Jo da, men riktignok ikke så lenge;-) Hadde et håp om at det skulle bli masse snø og kaldt fremover nå, så jeg fikk beholde rene i alle fall en liten stund, men....

Nå regner det og snøen tiner vekk:-(

4 kommentarer:

  1. Glimter til av og til... Men ikke så lur at æ fann på det herre før:-S

    SvarSlett
  2. Så fin gutten ble med ren og fin pels :)
    Liker klippen hans! Gleder meg til å klippe ned Noah etter utstillingen i november!! :D

    SvarSlett
  3. Takk, ja han ble staselig!
    Vi ska vel prøve og få mer pels til vinteren kommer..

    SvarSlett