Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

mandag 18. oktober 2010

Videosnutta fra opprykket

Hi omsider fått somlet meg til å redigere filmsnuttene Hilde tok av Io og meg under lydighetsprøven på Steinkjerutstillinga i september. Det er ikke alle øvelsene, men de fire siste. Arti og mimre tilbake!!! Så fortrenger vi debuten i kl.2 ;-)



Mye bra her. Ser under fritt hopp over hinder at han begynner og bli lei:-) Men med gode poengsummer før det, gikk det godt!

Nå om dagen er det lite trening. Jeg jobber en del og har liten gidd til å trene så mye med de. Men har gått inn for å trene gå fint i bånd med de på tur. Dette går over all forventning. Alfa er iværtfall kjempeflink!!! Io trekker en del til og begynne med, ikke så rart om han blir ivrig når det først skjer noe:-S
Tenkte først at her blir klikkeren et fint redskap, men fant fort ut at det ikke gikk i denne settingen. Alfa gikk fint ved siden av meg, mens Io trakk. Ikke gunstig og klikke eller rose noe da! Så da ble det til at jeg matet henne med godis, bak "ryggen" til Io. Blir ikke noe signal først, men dette oppfordrer til å følge med på meg og holde seg på min høyde for å kunne se om jeg stakk handa nedi lomma. Io hørte ikke at Alfa spiste godbiter, han var opptatt med sitt.
Når de begge går fint på venstre side av meg, roser jeg og belønner begge. Men om Alfa går foran og Io ved siden av meg, hører hun godt om han får noe godis, og da snur hun seg og kommer på plass.
Dette fungerer greit her på den vante turveien vår, men det gjenstår nok masse trening før de går fint på andre plasser.

Torgeir er på elgjakt oppi Snåsa. Han har vært borte siden forrige lørdag. Han var såvidt hjemme for dusje om tirsdagen, men dro samme kveld. Det samme kan det være, for jeg har jobbet og skal jobbe en del. Dessuten har jeg fått gjort masse i huset, og gjort om på masse her inne. Skikkelig godt å få ting mer organisert og i system. Så får vi se om han finner fram;-)

3 kommentarer:

  1. Hei Kristine. Jeg får ikke opp filmen din. Det er vel kanskje det du kommenterer selv også.

    SvarSlett
  2. Nei, det gikk noe galt, virker det som. Men lar bare innlegge stå, siden jeg har skrevet en del. Skal prøve igjen siden, men det tar sånn tid og få det lasta opp igjen.

    SvarSlett