Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

søndag 7. november 2010

Sesongens første skitur idag!

Våknet opp til enda mer snø idag! Spiste en solid frokost og heiv oss på skitur! Kjekt å ha gamle, dårlige arveski for å kjøre etter veien med! Hundene trakk fra første stund! Hadde ikke glemt gamle kunster fra forrige sesong nei! Dessuten var de valdig samstemte og løp skulder mot skulder, nesten hele tiden.

Tok med GPS'en for å finne ut hvor langt vi kjørte, toppfart og gjennomsnittsfart! Skal få kjøpe GPS'en til en kompis til Torgeir, for Torgeir sin Garmin Astro er jo opptatt store deler av høsten, under sauleit og jakt. Den GPS'en jeg skal kjøpe (har ikke betalt den enda) har ingen hundepeiler, men det trenger ikke jeg. Så jeg har da en Garmin Oregon 300, ypperlig til mitt bruk! Liker dessuten menyen mye bedre enn Astro'n sin! Jeg skal bruke min til treningsturer, friluftsturer og til sporing. Håper jeg får CD'n til å legge inn sporene på data'n, etterhvert også, så jeg får lagt det ut her...

Vi startet rolig idag, for det har vært lite kondistrening på hundene de siste to ukene. Har ikke fristet og gå noen lange turer i det drittværet vi har hatt.
Vi kjørte 3 km etter veien. GPS'n viser at vi hadde maksfart på 22,3 km i timen, og en snittfart på 10 km i timen. Vi måtte stoppe en del pga litt trafikk. Blir gøy og sammenligne etterhvert! Vi hadde en høydestigning på 60 meter.


PS: Liker ikke den nye typen mal Blogspot har begynt med nå! Hvilken av maltypene gir bredt format egentlig????

1 kommentar:

  1. Det er bra det er noen som setter pris på snøen :S

    SvarSlett