Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

søndag 14. november 2010

Slalåmtrening og rutatrening

Trente litt før jeg dro på jobb i ettermiddag. Alfa fikk prøvd seg på slalåmen igjen, og Io trener på ruta (lydighetsreglene er jo forandret). Satte tunnellen bak slalåmen, og da blir det lettere og få til rett utgang;-) Og tilsynelatende blir det morsommere også! Hun begynner og få dreisen på det nå, men blir litt vel heit i starten. Og da får hun ikke konsentrert seg helt, men etterhvert roer hun seg litt og da blir det straks lettere og få med seg alt som det skal være. Jeg justerte alleen, både inn og ut. Ganske smal engang, og hun greide det når hun var konsentrert. Tok den bredere også, for å trene på selvstendig inngang når jeg står litt unna  henne og når jeg står på hennes venstre side. Ikke alltid det er så lett da.

Io hadde et gjennombrudd på ruta idag. Har bare jobbet med at han skal stå et sted i ruta, når jeg står like ved. Idag søkte han ruta før jeg egentlig hadde startet treninga! Han sprang rett inn i den da vi sto mange meter unna. Og det igjen og igjen! Kasta kongen bak han. Har ruta ganske tett enda, ikke 3 meter mellom kjeglene enda, men det blir nok snart! Og det er tydelig han synes dette er morsomt. Mye artigere med leke enn med godbiter. Og satte seg også i frivillig utgangsstilling, startet selv ut mot kjegle fra 5 meter og stilte seg opp inni den! Jobbinga vi har gjort med frivillig start fra utgangsstilling er nyttig nå! For nå er det bare og begynne og døpe øvelsen for RUTA straks!

Skal blogge mer i morgen, etter at vi har vært til dyrlegen for kontroll av Io's hjerte i morgen! Vet ikke når jeg får vite resultatet, men skal blogge tvert jeg får høre det! Io har jo sluttet med medisinen sin nå, så det blir spennende og høre om han fortsatt skal være uten! Det er EKG og røntgen som står på planen imorgen.

Var i 7-årsdag igår. Scrappa ei enkel gaveeske og la penger i.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar