Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

torsdag 15. oktober 2009

Øsende pøsende regnvær!

I ettermiddag kom regnet tilbake, har vært finvær i flere dager nå!
Veide Io og Alfa på Steinkjer dyreklinikk før valpekurset.
Io veide dessverre ikke mer enn 22 kg (har tatt av mye pels nå altså, men det veier jo ikke så mye!). Sist jeg veide han veide han 23, og hadde da lagt på seg. Men hadde håpet han hadde gått opp og ikke ned:-(
Alfa veide 7,5 kg.
Dro deretter på banen på Steinkjer og forberedte kveldens valpekurs. Ikveld gikk vi igjennom innkalling og å gå pent i bånd. Vi gjorde oss unna ute, før vi gikk inn og tok en teoribit om utviklingsfasene, forskjellige typer bjeffing og forbudsord.
Brukte Alfa som demo-hund for å vise innlæring av forbudsord. Hun hadde jo prøvd dette før, og skulle da aldeles ikke gå på den en gang til!
Som de fleste, som kjenner meg, driver jeg ikke med fysisk avstaffelse angående hund, så hun var da ikke redd for å bli straffet (min "nei" betyr altså "stopp, med det du gjør og finn på noe annet"). Men hun satte seg og venta og ville ikke ta godbiten selv om jeg ga henne lov. Hadde jeg sagt nei, så mente jeg vel det da! Komisk! Siden hun ikke alltid bryr seg om å høre etter nei hjemme;-)
Da vi var ferdig for kvelden og skulle gå til bilen, var det fyrverkeri på himmelen. Det var i anledning åpninga av Amfi Steinkjer som ble feira. Så da har Alfa blitt miljøtrent på det også! Det er jo bedre hun får oppleve det før fylte 3 mnd enn i desember, når hun har blitt over 5 mnd! Hun satte seg på den klissvåte bakken og kikka forunderlig på alt lyset og alle smellene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar