Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

mandag 11. januar 2010

2010 ventle...!

Årets første blogginnlegg!
Kanskje på tide...:-S
Tida i jula gikk veldig fort med masse besøk, nyttårsfeiring og bursdagsfeiring av Torgeir.
Torgeir og jeg forlovet oss forresten 4.juledag!
Til forklaring hvorfor vi går med ringene på venstrehånda er fordi høyre ringfinger til Torgeir er for tykk! Han kappet av seg lillefingeret for 10 år siden, og saga sneia borti ringfingeret også, så den fingeret er låst krokete! Dessuten er den veldig tykk akkurat i leddet, så det er umulig og få noen ring på den! Så jeg har også ringen på venstrehånda, likt som han;-)
Siden det har vært så sprettkaldt i hele jula, har vi vært mye inne. Hundene, til og med Moss, har fryst på bena med en gang de står i ro. Så lenge de er i full aktivitet går det bra. De tobeinte har heller ikke trivdes så voldsomt ute i denne kulda.
Men helga som var nå, kom tempen over -10, og idag ligger den på 0!
Lørdagen hadde vi tenkt oss en liten tur på hytta, men siden det var -10 hos oss, var det nok kaldere der oppe. Og det var det. Vi kjørte oss en tur for å se, og tempen lå på -15 til -20 på fjellet. Og siden jeg var kvalm hele lørdagen, var det liten vits i å dra av den grunn også.
Søndagen var jeg bedre, så Tove og jeg hadde trening-og-scrappedag. Vi var først nede på grusbanen på Malm og trena noen kl.1-øvelser og ruta. Alfa trente kontakt og stå.
Så dro ve hjem til Tove og jeg fikk omsider matlysten tilbake da jeg ble servert horn med ost og kjøttdeig i! Deretter scrappa vi album i 3 timer.
Idag var vi til dyrlegen for en sjekk av ørene til Io, tennene til Alfa og fettkulen til Moss.
Io ble dopa ned, for å rense opp. Det var heldigvis ikke noen betennelse, bare størkna ørevoks og hår langt der inne. Den tanna lengst bakerst til Alfa er delvis svart, men det var ikke så nøye, da den ikke var felt enda. Hadde en mistanke om det, men måtte få det bekrefta.
Kulen til Moss hadde vokst, så Torgeir ville ha sjekket den. Men den var det ingen fare med, så dyrlege Kjøbli.
Etter masse herjing ute i snøen og i MILDVÆRET, var hundene rolige til langt utpå ettermiddagen. De gnagde bein og kosa seg, mens matmor fikk ro til å gjøre diverse gjøremål.
På kvelden ble Moss med Torgeir for å mekke/kjøre scooter, mens jeg trente mine. Io fikk en kort sparktur, så vi fikk testa de nye plastmeiene på sparken. Selv om det delvis var strødd og gjennomslag på veien, så suste vi avgårdet. GENIALT! Da åpner det seg mange flere muligheter til å sparke. Det er ikke så ofte det er optimalt sparkføre her, for å si det slik!
Deretter drev vi nyinnlæring av ruta. Satser på at det nye reglementet er i boks til vi skal starte i kl.2....:-S
Så måtte Io være litt hjemme alene, mens Alfa trente båndtrening på tur. Tok noen sitt'er også. Fikk fin miljøtrening idag, siden det var folk på tur, snøfres som tura, biler, et åpent vindu der radioen sto på for fullt og ungeskrål nedi Skrubben. Hun var kjempeflink til å gå i bånd (faktisk! Selv om vi har trent lite på det), og syntes det var litt skummelt med snøfres og radiognål.
Vel hjemme trente vi på å hoppe opp og ned av altanen, noe hun ikke har gjort før nå. Er litt tung i rumpa:-D
Lite bilder, siden det har vært så kaldt og mørkt. Har nettopp kjøpt nytt batteri til kameraet, så nå fungerer det som normalt igjen. Har slitt med at det har vært "opptatt" lenge, når jeg skal ta masse bilder etter hverandre. Virket som blitzen gikk varm.. Var redd jeg måtte sende det inn på service og være uten i 14-dager, men så fikk jeg et tips av en luring, om at det kunne være så enkelt som at batteriet var gåent!
Må vel også ta meg på tak og ta bilder av alle sidene jeg har scrappet...!
Godt nyttår forresten;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar