Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

lørdag 27. februar 2010

Det lille hundespannet mitt

Photobucket

Mens Torgeir dro til Sprova for å snekkere garasje, dro hundene og jeg på skitur på Hørdin.
Knallsol og herlig føre! Det var masse biler, men fikk da parkert. Hundene var ivrige og skjønte hva som skulle skje; sele og sokker på og skiene var med!
De la ivei og vi fikk god skuv utover isen. Kjørte forbi en del folk som pussig nok gikk uten hund;-) Vi fikk trent passeringer og det gikk uten problemer. Alfa syntes det var litt skummelt med disse skiløperne med store sekker på ryggen, det har hun aldri sett før.
Ble ett fall da; jeg slapp hundene i en bratt nedoverbakke som førte ned fra land, ned på isen igjen. De stod å snusa på noe, så de fikk ikke med seg at jeg rennte ned uten de. Og da de oppdaget det, satte de i firsprang etter, og kom til meg med hanefoten på hver side av meg. Dermed fikk jeg slått beina unna og jeg gikk på rumpa så det sang! Sikkert et urkomisk syn, men tror heldivis ingen så oss;-)


Photobucket


Det stoppet et par og hilste på oss, de skulle kjøpe seg aprikos storpuddelvalp snart. Hyggelig å slå av en puddelprat!!! Tror ikke de vil angre på det valget:-)

Vel hjemme fikset jeg hullet i hundegården. Alfa greide og krype igjennom et lite hull i gjerdet og smatt under trappa vi har på inngangspartiet. Så nå kan de oppholde seg i litt i hundegården igjen, så Alfa får vent seg på det til våren kommer. Håper det blir bedre temperaturer fremover, så de kan være mer der. Tør ikke å la de være der sammen mens de er hjemme alene, for jeg vet jo ikke når Alfa får sin første løpetid:-) Greit å vente til den er kommet og gått!

Ellers av nytt; Pajero'n er nå på verksted på Steinkjer og får etterhvert reparert en lekasje, et hjullager og ryggelyset som kommer på i fjerdegiret! Satser på at den blir ferdig innen neste helg! Vet ikke, men HÅPER!

Ha en fortsatt fin helg og legg gjerne igjen en kommentar:-)
Da blir vi veldig glad!

6 kommentarer:

  1. Va sekkert hæli å vårrå på fjellet i dag tenke æ! Hi vorri fint og stått og sjett på at dæm hi snekkert garasj i værtfaill.
    Gle mæ t å sjå nybiln når dåkk omsider får'n!

    SvarSlett
  2. Så ut som en flott tur ja :)

    SvarSlett
  3. Så flotte bilder du har tatt! Det så herlig ut på Holden i dag, vi har vært på skistadion og det var flott der også! Skal hilse og si at sønnene ikke trenger mye trening før det blir morsomt å stå på ski ;) Håper på fin vær til neste helg også, så kanskje jeg og K kan ta oss en tur på Holden.

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Ja, i dag har det verri herlig! Vi for opp med 2 pulka på langvatne i går vi, å kom heim no i ettermeddag. Første tur`n på fjelle på læææng. Godt!Skoill få prøvd ut sokkan te Timson skikkelig, men dæm låg igjen heim. Typisk! ;)

    SvarSlett
  5. Camilla: Ja, d va fint ver å snekker garsj i å! Gle mæ på å sjå bil'n æ å, må vel bli t vækka...

    Hildegunn: Bra gutan syns d e arti å gå på ski! Kom, så får dæm prøv å heng ætti Io:-D

    Lise: Har dåkk kjøpt pulk t veitjan? Ein kvar å eller???

    SvarSlett
  6. Har kjøpt ein ja, å så låne vi ein te mamma å pappa. :) Så no må æ vesst liggi i hardtrening te påsk.. Va litt tønger ein æ håpa på. (Les: Dåliar form ein æ håpa på)

    SvarSlett