Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

mandag 23. august 2010

Gjeterhundkurs med Egil Syversbråten

Asta stopper sauene.
I helga har jeg vært arrangør og observatør på gjeterhundkurs med Egil Syversbråten fra Stryn. Verran hundeklubb fikk forespørsel om å leie han som instruktør, siden de hadde vært på kurs med han tidligere i sommer. Så vi lå på Kruven fjellheim på Sela, der vi også hadde teori og all praksis. Kurset var så og si fullbooka før vi bestemte dato! 10 påmeldte ekvipasjer var med + noen observatører. Jeg må si jeg storkoste meg! Hadde såvidt tid til å steike pølser, koke kaffe og lufte mine egne hunder. Et så matnyttig gjeterhundkurs har jeg ikke vært på. Det var det flere som sa. Det ble et behagelig kurs; minimalt med kjefting og smelling og fin behandling av hundene! Tror alle lærte mye nytt og fikk skikkelig lyst til å fortsette å trene slik videre. Håper vi får ordnet treningsbane slik at vi kan få opp gjeterhundmiljøet igjen!

Hilde setter en stopper for flørtingen til Tina. Don ble regelrett voldtatt;-)

Moss, Torgeir og Egil.

Alexander og Can.

Husker ikke hva Boss gjorde her, men Anne og Egil syntes det iværtfall var arti!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar