Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

søndag 6. februar 2011

Trening hver for seg

Io holdt på å gå ut av sitt gode skinn i kveld, så jeg bestemte meg for å gå tur med bare han. Tok på han flexilina og tok med godbiter. Trodde ikke han koms til å spise de, men jo da! Gutten spratt ivrig rundt meg for å tjene litt godis! Virket som han endelig koblet av litt! Vi trente innkalling, gå fint og at han ikke skulle løpe ivei til han røska handa mi utav ledd. Vi passerte to hannhunder som sto ute i streng og han titta bare dumt på de, der de bjeffa og styra på, før han tasset videre. Hadde Alfa vært med hadde han respondert tilbake. Fikk belønna dette og turen fortsatte. Ble skikkelig trim for matmor også, for veien var ikke akkurat nybrøyta! Ikke uten grunn vi omdøper Sandbrøyta til Snøbrøyta! Herlig med nysnø etter alt regnet!
  Notis til meg selv; gå mer tur alene med Io! Har helt glemt hvor trivelig det er å gå med bare en hund;-)

Det ble Alfa sin tur etterpå. Hun fikk seg en sparktur. Hun dro ikke i det heletatt på turen oppover veien. Bare tulla og fjasa, surra seg inn i båndet (når hun går i dobbeltkobbelet sammen med Io, så dukker hun under båndet, for da blir båndet høyere i og med at Io holder det oppe) og gikk ved siden av meg. Jeg må innrømme at jeg ble skikkelig paff!!! Trodde ikke at hun skulle være så avhengig av Io i denne sammenhengen! Nok en gang fikk matmor trimmet seg!!! Her var ingen drahjelp og få nei:-S
Da vi snudde og fikk slakk nedoverbakke dro hun som pokker! Så ikke vet jeg....

Redda slalåmpinnene fra taksnøen og satte de på øversiden av huset. Her var snøen litt for løs, for hun rev de ned der hun brøytet seg fram! I vill fart og med sele på, med snøballer som belønning:-D

Har ellers vært på jobb idag, 07.45-15.15. Da jeg kom hjem hadde Io bæsja seg ut! Han er veldig løs i magen nå som han går på antibiotika + det vi fikk for spiserøret og kvalme... Det lå små bæsjklatter over hele gulvet, blæh! Men han brydde seg katta om det, han var overlykkelig for nå ble døra til Alfa åpnet! Han hadde det sikkert ikke greit, da det gikk galt, men det var tydeligvis glemt nå:-)
  Så det ble nok en vask av gutten bak og en grundig vask av gulvet. 5 omganger med Jif og badet deretter gulvet to runder med grønnsåpe og Zalo! Det satt som spytta på gulvet, inntørket og hardt! Vi gleder oss til dette styret er over!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar