Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

torsdag 3. februar 2011

Komplikasjoner



Dro til dyrlegen imorges, for å kastrere Io. Vi plagdes endel med å stikke veneflon', endte at vi måtte dope han ned. Han rykket til seg labben og i tillegg så koagulerte blodet hans raskt, så hun fikk den ikke til å fungere. På den fjerde foten+dop og bedøvelse ble det greit. Han var nesten helt borte da de satte saltvann i veneflonen, og deretter propofol'n(?). Da reagerte han med å pipe, harke og bjeffe! Det var helt forferdelig og se på, siden han var halvveis bevisstløs og hadde en sånn reaksjon!!!
  Jeg dro etter at han hadde roet seg, og trodde at det skulle gå greit. Men da jeg kom tilbake hadde de ikke gjennomført inngrepet, for han reagerte så voldsomt! Så det spørs om ballene bare får gro, og at det ikke blir noen kastrering likevel... Har liten lyst til å prøve igjen, til tross for at de kommer til å bruke noe annet neste gang. Jeg fikk forresten valget på forhånd også, om jeg ville at han skulle opereres. For ballene hans var blitt mye bedre, og hun trodde de ville bli helt bra. Men jeg var redd for gjentagelse og klodbrann, og mente at det var bare og prøve, til tross for risikoen med hjertet. Og gikk det galt, var det bedre at det gikk galt der enn på tur, og han kanskje fikk store smerter osv. Da var det liksom meningen at det skulle bli sånn.
  Men med hjertet taklet det veldig fint, sa dyrlegen.

Så nå har han fått antibiotika og noe for kvalme/oppkast. De intuberte han, så da kunne det hende at halsen var litt irritert etter det. Han var våken da jeg hentet han, og i fin form. Noe sjanglete da:-) Han gikk selv ut i bilen, der han fikk ligge i baksete. Han kommer ikke inn i buret med kragen på.

Vel hjemme fikk hundene hver sitt bein, Alfa for å la Io være i fred og Io for å la Alfa være i fred + for at han ikke skulle slikke seg;-) Jeg kjøpte også et sånnt Skinneez-ekorn med pip i begge endene på Felleskjøpet. Da la han beinet til siden, og sovnet med ekornet i munnen:-D





Ballene gror seg til!


Vivian se på disse filmsnuttene, så frister det med alle-slalom;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar