Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

mandag 13. juni 2011

Nystelte hunder



Endelig kom finværet og jeg fikk til å holde på med pelsstellet utendørs. Dusja de selvsagt inni dusjen, da hagevannet blir for kaldt. Men det er kjekt og få fønet de og klipte de ute, så jeg slipper og vaske badet. Io fikk stelt seg på tirsdagen og Alfa på lørdagen. Tar 3-4 timer fra jeg starter dusjinga til de er ferdigtørket og klipt ferdig. Så da må jeg ta en hund om dagen. Veldig greit og få de klippet samme dag som de blir dusjet, for da glir maskina så mye lettere igjennom pelsen. De får herlig babypels når får balsam under dusjen og deretter blir fønet helt tørr.
Begge fikk barbert snute, rundt rumpa og labbene. Selve kroppen(utenom beina) ble horva over med 13 mm skjær for å holde den jevnt kort. Beina ble såvidt stussa litt her og der, så de fikk beholde buksene sine.
Så fikk de endelig på seg Expot (flåttmiddel). Har venta med å påføre det, til de var nydusja. De skal jo ikke vaske seg på en måned etter at de har fått dette middelet på seg, så da sa det seg selv at de måtte vaske seg før de fikk det.

Skulle ta mer bilder, men batteriet gikk dessverre tomt:-(

Formen min er fin for tiden, kjenner ingenting i bekkenet lenger. Bare litt tett i nesa.
Magen vokser og det er full fres der inne.

Torgeir tjoner på med den nye gangen vår. Ny ytterdør er satt inn, strømmen er snart ferdig påkoblet, nytt tak innvendig, platene er slått på alle veggene (bortsett fra der det nye sikringsskapet skal stå) og døra inn mot stua er flytta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar