Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

fredag 25. september 2009

Alfa til dyrlegen

Var med Alfa til dyrlegen idag, pga grønt slim fra skjeden. Og det viste seg å være en kraftig skjedekatarr. Så det er nok forklaringen på all den tissingen. Hun tisser jo minimum 4 ganger for hver luftetur! Trodde det var blærekatarr, men det var det jo ikke. Så når jeg oppdaget alt det gørret fra tissen hennes, så ringt vi dyrlegen for å få hun til å se på det. Den første dyrlegen vi ringte ba meg vente å se til over helga. Er glad jeg ringt en annen! Så nå blir det pencilinkur i 10 dager. Var nam-nam med mikstur!
Skjedekatarr er visst veldig vanlig hos tispevalper, og går ofte over av seg selv. Men vedvarer det og det blir mer og mer grønt slim, bør det sjekkes.
Ellers har vi vært mest inne idag. Burde vel ha trent med Io, men tror vi begge begynner og gå lei. Så vi får håpe han har lyst til å trene litt under konkurransen på søndag;-) Vil ikke overtrene han, da blir han bare fjern i ringen. Sunt med litt pause innimellom, da syns han det er veldig artig og begynne på igjen!
Igår kveld var det siste kurskveld på valpekurset jeg har holdt på Steinkjer. Veldig vedmodig! Men håper jeg får se igjen ekvipasjene senere! Skikkelig trivelig gjeng og ha på kurs! Vi prøvde oss på spor på den siste kvelden, og alle valpene tok sporet og fant godis'n på slutten av sporet! Kursdeltagerne syntes tydeligvis dette var moro!
Men vi ligger ikke på latsiden fordi om dette kurset er avsluttet, neste torsdag starter jeg et nytt valpekurs igjennom Steinkjer hundeklubb. Kurset er fulltegnet og jeg gleder meg til å treffe 6 nye ekvipasjer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar