Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

søndag 20. september 2009

LP igår og trening idag


Vi gikk lydighetsprøve på Fremo igår. Det gikk sånn passelig egentlig. Vi må gjøre noe tiltak med stå under marsj, tror jeg! Han fikk null på den, da han ikke fulgte meg ved fri ved foten eller hørte da jeg sa STÅ. Ellers fikk vi brukbare poengsummer på øvelsene (de ligger på hjemmesida vår!), og hele 10 på fellesdekken. Selv om to bikkjer bråkte og krangla på utsiden av banen! Ellers var Io veldig tam og fjern igår! Kjente han ikke igjen! Likens på treninga idag og, Tove syntes han var snodig! Fikk 140 poeng totalt og en 2.premie, og ble nr.10 av 14 startende.
Gratulere Nina og Cempi (http://www.flat-zone.com/index.html) med opprykket til kl.2 igår! Hele 177,5 poeng og 2.plass! Dere er så flinke!
Alfa var selvfølgelig med. Hun storkosa seg og vimsa rundt og så på alle hundene. Litt frustrert over å ikke få lov til å bort til alle. Fikk hilse på en stor schæfergutt, han var så nysgjerrig på henne. Hun hoppa opp på'n og "kosa". Ellers lå hun mye i buret ved siden av oss, og sov. Ville ikke ut, når jeg åpna døra. Slitsomt med så mange inntrykk!
Gikk veldig bra og kjøre til Trondheim, hadde 2 tissepauser. Var dessuten første gang hun lå baki bagasjerommet. På turen hjem var vi innom broren min, Anders, og hilste på han. Alfa syntes det var litt skummelt med heisen. Så kjørte vi hjem, og da sov hun hele turen.
Gikk en bitteliten tur med begge hundene i formiddag. Ikke så enkelt å gå med begge hundene, Io syns det går vel sakte med Alfa! Traff en traktor som lessa tømmer, den syntes Alfa var litt skummel. Hun satt seg ved siden av meg og kikka på. Hun følger meg/oss villig med når vi går tur etter veien. Artig frøken!
Vi møtte Tove og Foxy på Sanna idag, for å trene lydighet.
Alfa fikk leke med kongen og så betinga vi klikkeren.
Vi pusla på dekken til Foxy, tror vi fikk det til å løsne! Håper det iværtfall.
Tove kommanderte oss igjennom flere øvelser, der jeg belønna etter den 3.øvelsa. Gikk veldig bra. Helt til vi kom til stå'en. Han kommer tuslende etter og reagerer ikke på kommandoen. Prøvde og bruke ulike kommando-lyder, men han reagerte ikke annerledes på det. Så hjalp vi han med at jeg delvis stoppet idet jeg kommanderte stå. Litt bedre da. Kasta pipegåsa hans bakover idet jeg kommanderte, for å få opp reaksjonen hans. Håper han kommer seg!
Alfa slappa av i bilen mens vi trente Io og Foxy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar