Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

lørdag 12. september 2009

Spesialsøk modul 2; id-spor

(Skal prøve og skrive på bokmål:-D)
Egentlig har det skjedd en del siden sist jeg blogget, men har ikke orket og sette meg ned for å skrive. Og bilder vil komme senere;-)
Torsdag bada og føna jeg Io. Det er jo noen timers jobb til han er heeelt tørr! Han ble veldig fluffy! Fredagen barberte jeg snute, hale og labber+at jeg stussa han på kroppen. Noen som ymta frampå om at han snart var breiere enn lang:-p Hadde jo tenkt å stusse han litt likevel, siden vi først var igang. Dessuten så han litt rar ut pga at jeg hadde klippet vekk mye tøva-dotter på sidene. Måtte liksom jamne det til litt! Han ble skikkelig staselig etterpå! Ironisk og fiffe opp puddel'n sin før sporkurs i grisevær, men-men! Vet det blir liten tid til sånt når "lillesøster" kommer i hus:-D
Angående lillesøster Alfa, så går vi bare og venter til det skal bli mandag! Og så vet jeg hvem av de to tispene som skal bli min:-))) Det blir den største (og første...?), fordi de tror den minste plages med tårekanalene. Så da tok oppdretter henne selv. Venter på bilder av snuppa i løpet av helgen, for de skulle klippes og gjøres klar. En stund siden de har lagt ut bilder på Facebook nå, så jeg tripper og venter!
Helga vil antagelig gå superfort (lørdagen er jo allerede unnagjort), siden vi er travelt opptatt med id-sporkurs på Steinkjer.
Er nå innstallert på Sør-Beitstad for helga. Mamma og pappa er på Hurtigruta og da låner jeg huset mens de er borte. Greit og slippe og kjøre helt til Malm etter endt kursdag+at Tiba syns det er best og være hjemme hos seg selv.
Tiba har vært med og ligget i bilen mens Io har farta ut og inn av bilen! Hun er kjempeflink til og være vant til og få være med på alt! Bare hun fikk noen lufteturer og noen godbiter innimellom, var hun såre fornøyd med og ligge og sove i bilen. Io fikk jo masse snaks, så da måtte hun få noen hun også! Aktivitetsnivået har vel aldri vært så høyt på en god stund:-)
Kurset startet med teori på fredagskvelden. Da fikk vi høre mer om hva id-spor dreide seg om. Idag har vi drevet på med innlæringa av ny lukt på plattformen. Hundene har lært at lukta av Jens Arne fra Tydal er attraktiv;-) Det innebærer iværtfall mye snacks! Io ble litt skremt da jeg flytta på boksene, mens han hadde nesa nedpå den! Er ikke så greit og se nesa hans pga all luggen og ørene hans! Han ble veldig forsiktig etter dette uhellet, men det gikk seg da til omsider. Men syns ikke han søkte så veldig bra på plattformen idag (er vel min skyld!).
Etterpå gikk vi 5 korte spor nede på Skytterbanen, for at Stig skulle se hvordan vi spora. Io var veldig ivrig og fant sporet med en gang. Pga at jeg ikke slakka ned på farten hans, gikk han forbi de første godbitene. Men fant dem da til slutt. Så skulle han tas av sporet (han vil gjerne gå videre!), for så å leke og deretter avslapping før neste. Men Io brydde seg ikke noe særlig om lekene jeg hadde i lomma, han ville fortsette sporet. Etter og ha roa han ned litt, søkte han lett opp neste, osv. Han gikk kjempefine spor, hadde nesa dypt nedi sporet og vimsa ingenting (til min store forbauselse!). Det hadde vel med at jeg slakka ned en god del på farten, slik at han ble mer nøye i sporet. Til min overraskelse spiste han opp godbitene. Tidligere har han ikke vært interessert i de, men ville bare videre i sporet. Men det jeg trodde ang. leiken, stemte!
Men da vi skulle gå lengre spor senere, ville han leke! Da hadde vel stresset sunket og han hadde "tid" til og "la seg belønne skikkelig":-)
Jeg gjorde vel samme feil på det første sporet denne gangen, jeg sakket ikke på farten hans. Enda jeg trodde vi gikk rolig... Nyttig med noen som ser på oss!
Gleder oss veldig til å fortsette imorgen, tross regn og vind! Var gjennomvåt da vi var ferdige idag! Var veeeldig godt med en laaang, vaaarm dusj da vi kom hjem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar