Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

lørdag 15. januar 2011

Kjedelig med to sjuklinger i hus!

Alfa syns det er veldig kjedelig når både mor og bror er syke!

Io fann omsider ut hvordan han skulle plukke opp ballen, med skjermen på!
Io var jo til dyrlegen om torsdagen. Der fant de ut at han hadde en kraftig betennelse i pungen sin, stakkar! Pussig nok hadde han ikke feber. Antagelig har han forfrosset ballene sine! I tillegg lyttet hun på hjertet hans, og da hørte hun at det var vann på lungene hans!!! Så da ble det tatt røntgenbilder av lungene og hjertet hans, som bekreftet dette. En god nyhet var at hjertet hans ikke hadde vokst noe særlig siden forrige sjekk. Enten har han lungebetennelse eller så har han fått vann på lungene i forbindelse med hjertesykdommen hans. Tror de vet mer om hva det er når vi skal på sjekk på tirdagen. Han fikk antibiotika for både ballene og lungene.
  Hun så også på øynene, om øyedråpene virket. Men det var for tidlig å si noe om enda. De er fortsatt røde og verker litt grått gugg. Det kan ta litt tid før medisinen virker. Men så lenge øyegugget er grått, og ikke gult eller grønt, så var det greit.

Det ble nok lampeskjerm likevel på Io, og det er ikke noe gøy! Han er helt desperat etter å slikke ballene sine, stakkar! Og han dunker borti alt og skjønner ikke helt hvordan han skal ta seg fram. Teknikken har blitt bedre, men han baler litt ennå likevel. Alfa ville gjerne hjelpe til med å få den av, men oppdaget fort at det ikke var lov av matmor.

Torsdagskvelden fikk matmor sjuttu, og ble deretter veldig kvalm! Lå helt til kl.14 før jeg fikk til å spy! Da var det nokså godt å fa det utav seg, selv om jeg HATER å kaste opp! Det ble heldigvis med den ene gangen, men var i veldig dårlig form. Io holdt det gående hele natta, for han skulle absolutt nå tak i ballene sine til tross for boxer og skjerm! Og den lyden med skraping av skjermen bortetter veggene var helt forferdelig. Ba han om å legge seg gang på gang, men han roet seg ikke. Kl.9 roet han seg, og vi sovnet begge to og sov til kl.14! Hele den dagen lå jeg på sofaen, og fikk såvidt i meg noen kjeks og et glass med utvannet juice. Vondt i hele kroppen hadde jeg å. Verste sort altså:-(
  I 22-tida fikk jeg akutt lyst på pizza, og lagde meg det. Fikk i meg en liten bit, men det hjalp godt! Fikk heldigvis sove godt natt til idag. Io flykta bort til Torgeir si side av senga og sov godt hele natta. Han var lei av maset mitt den dagen!

Dagen idag innebærer sofa, sofa og sofa! Gjemte masse godbiter til hundene, så de fikk søke etter de. Moss ble med Torgeir og pappa på Skansen for å måke av hyttetaket. Skulle gjerne ha vært med, men verken jeg eller Io er i form til det. Skal prøve med på arbeid i kveld, har heldigvis bare kortvakt, 15-20.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar