Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

lørdag 20. mars 2010

Apportering og omvendtlokking

Har trena på å hold fast apporten med begge to (ikke samtidig da). Alfa har jeg nettopp startet med, så her dreier det seg om kun 1 sekund foreløbig. Trente også ei økt med å plukke opp apporten fra bakken, uten å skulle herje, sparke og tulle med den først. Ga seg etterhvert siden belønningen uteble. Io holder jo en stund nå, men venter jeg for lenge veiver han med hodet og ruller den i munnen. Trente også hele øvelsen med han, for så å belønne overraskende. Dette er for å ha han på hugget hele tiden, så han glemmer tyggingen. Starter plutselig og gå en runde når han kommer på plass, og kaster kongen idet han kommer mot meg.

Sendte Io ut mot kjegla etter ei apportøkt. Hadde lengre avstand enn jeg har brukt før, og da jeg sa kjegla stupte han formelt ut til kjegla og heiv seg rundt og bak den. sto i helspenn til jeg ga på plass-kommando, for så fri og bort til den eksterne belønninga.

I den siste økta til Alfa trente vi først kontakt der jeg har pølsa i den utstrakte handa. Hun glor da besett på handa og prøver å hoppe opp etter den, men da fjerner jeg hånda. Så kommer det et kjapt blikk på meg, og jeg klikker og får belønnet dette.
  Etter litt slik trening prøver jeg og lokke henne opp fra sitt-posisjonen hun tilbyr, reiser seg en gang og jeg fjerner pølsa. Sitter da som klistret når jeg nå prøver og lokke henne. Da får hun godbiten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar