Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

onsdag 17. mars 2010

Litt trening og sånn...

Gir fra oss en liten lyd igjen..
Det er rolige dager for tiden, jeg er ikke helt i storform! Har vært på jobb de to siste dagene, men det skal bli godt med en fridag imorgen.
Går å venter på at Pajero'n skal bli ferdig på verksted, men det tar såååånn tid! De driver nå å kalkulerer hva videre reparasjoner vil koste, slik at ting blir avklart med de nedi Kongsberg. De har nå begynt å plukke fra hverandre bremsene, for å se hva som feiler de. Vi har for lengst montert ferdig buret til hundene, så det skal ikke stå på det iværtfall;-) Gjør noe med det jeg KAN gjøre noe med. Men jeg er ikke så veldig tålmodig av meg når det gjelder ting jeg gleder meg til! Det skulle helst ha skjedd igår! Om fredagen er det en måned siden bilen ble hentet! Og før det venta vi i 3 uker på at girkassen skulle bli ferdig! Jæ.... dritt!

En annen ting som legger en solid demper på trivselen er den "berømte" løshunden vi har her! Den har angrepet en hund på nytt, og har visst begynt å legge ut på lange utflukter helt ned til Malm! Så vi tør rett og slett ikke ut å gå så voldsomt med tur i rundt her, i frykt for å treffe på denne hunden! Saken er nå endelig anmeldt, og jeg nøler ikke ett sekund med å ringe om jeg ser den igjen. Nå er det jo båndtvang snart også.
Men det spørs om det hjelper med bøter... Jeg stoler ikke på at hun dama skjerper seg, så det blir stusselig med turer her i rundt. Må da i tilfelle kjøre bort et sted da.

Nok om irritasjoner; har trent fremadsending med Io et par ganger nå. Han LØPER fram mot kjegla, hiver seg i stå og venter som en heltent strikk på videre kommando og på plass! Kjegla har vi ikke trent på siden tidlig i høst. Vi la den litt på hylla, siden kanskje LP-reglene skulle bli endret... Så vi begynte på ruta istedet. Nå går det rykter om at det ikke blir noe av disse endringen! Ikke vet jeg! Men vi har iværtfall ikke mista fremadsendinga vår, den har bare lagret seg og blitt myyye bedre siden sist! Var bekymret for at han ikke skulle få noe fart ut til kjegla (han har hatt stor fart tilbake, siden vi baklengskjeda øvelsen), men dette kom seg med tid, trening og erfaring, som jeg håpa på:-D Håper det samme har skjedd med apporten....
Trente kjegla med kun 2-3 repitisjoner, med variert belønning.
Så nå blir det å ta den med seg bort og etterhvert legge på forstyrrelser.
Knoter ellers med utgangsstilling og holdter ved FVF. Det tror jeg har løsnet, men det spørs om han tar det med seg andre steder.... Han er iværtfall ivrig og hopper på plass som før. Trener også på at jeg skal komme inntil han, uten at han skvetter unna. Dette er også som før nå. Så jeg må bare passe på så jeg ikke ødelegger for han igjen!

Alfa trener også utgangsstilling, men er flink til å svinge rompa på plass! Snurrer litt vel mye av og til, men det går seg til. Har trent litt sitt og bli, men tøyer ikke tiden så lenge enda, siden hun er nyklipt og det er kaldt på bakken. Vi GLEDER oss til våren nå!

Har barbert ned kroppen på begge hundene med 9 mm-skjær. Kun da på selve kroppen, beina og hodet har fortsatt en del pels. Veldig praktisk klipp! Hadde tenkt å barbere snute og nederst på labbene igårkveld, men det ble ikke noe av. Ble sofa-kveld både igår og idag! Skal legge ut bilder av de når dette er gjort! Til helga kanskje...:-)

Venter ellers på pakke fra Divinedog ! Har bestilt nytt Hurrta Pro-dekken til Alfa og ny dress til Io. Alfa skal arve Io's regndress, da denne nye har lengre bein. Tror arvedressen blir stor nok for henne i første omgang!
Det dekkenet Alfa har brukt til nå (det gamle til Io), er så oppspjæra at det bare henger og slenger på henne! Moss er litt vel ivrig i leken:-/ Har planer om å sy et nytt trekk utapå foret, men sy-lysten har enda ikke kommet over meg.
 Med ny regndress er vi budd til grisevær-sesongen med telehiv og flom;-) De som kjenner puddelpelsen skjønner hvorfor jeg prakker heldresser på hundene mine! Det er ikke bare å riste av seg møkka eller spyle det kjapt av:-(

Går og venter på at Alfa skal få løpetid snart, hadde vært kjekt å hatt unnagjort, så de kan være litt uti hundegården... Hannene er veldig interessert i henne, men hun har ikke hovnet opp enda. Men de kan jo merke det i god tid på forhånd! Da står vel snart en viss løshund på trappa, når hun løper...:-S

Har nå flytta buret til Moss inn til Alfa, så han ligger i "sokkelleiligheten" og hun i "toppetasjen". Gjorde dette av to årsaker; pga at Alfa kan låne det store Moss-buret på dagtid, og for å få slutt på bjeffing til Moss om natta! Og det virket;-)

1 kommentar:

  1. Ja, leste om hunden i lokalavisa, regner med det er den samme. Skikkelig blåmandagsbil dere har fått. :/ Får håpe at det ordner seg straks! God bedring! Snakkes vel i kveld.

    SvarSlett