Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

fredag 28. januar 2011

Fredags kveld

Sitter hjemme alene med dataen på fanget. Spiser daim-sjokoladekake og is, drikker pepsi og hører på uværet ute! Velfortjent etter å vært ute i ruskeværet å trent litt innkalling, slalom og kastet hundebæsj! Kom jo plutselig på at snøen ikke var så innmari hard lenger, så det gikk ann å stappe slalompinnene nedi snøen:-) Satte opp fire pinner, først ganske åpne. Det gikk lett fra begge sidene og når jeg sto et stykke unna. Deretter flyttet jeg de, så åpningen ble relativt trang, og hun passerte de i full fart og stort sett riktig hver gang!
  Io tusla rundt omkring og brydde seg ikke nevneverdig om hva vi drev med. Plutselig var han ferdig med å skvette og begynte og blande seg i belønninga (ball i tau). Og dermed føk de rundt og krangla om ballen, og brydde seg ikke hva de trampet oppi:-S  Dermed måtte jeg finne frem spaden og få unna bæsjen som lå rundt omkring! Observerte hvordan bæsjen hadde endra seg etter at jeg begynte med ProPet igjen. Mye hardere og mindre bæsj!

Mens jeg gikk og kasta bæsj over gjerde, sprang hundene overalt. Og innimellom kom jeg på at Alfa hadde løpetid og at jeg burde ha en viss kontroll på hva de drev med:-S Slik ble det også trent innkalling! De konkurrerte om å komme først frem til meg, for den fikk ballen i premie;-)

Ballene til Io begynner og få normal farge igjen, og han slikker seg sjeldnere og sjeldnere nå! Vi bryr oss ikke om å ha på verken kragen eller skjermen nå. Har ikke kjent på temperaturen ennå idag, men skal sjekke den! Ellers er det vidunderlig at han bare skal ha tre tabletter og to øyedrypp per dag!
  Alfa blør ikke så mye, tror jeg... Iværtfall kommer det få dråper på gulvet! Hun er nok flink til å pusse seg i tillegg, for hun ligger stadig og slikker seg. Io hjelper også til med den jobben, he he! Jeg har ikke truse på henne, for jeg ønsker at hun skal lære seg å pusse seg. Ellers merker jeg ikke den store forandringen på henne... Kanskje litt ukonsentrert når vi trener, men ellers full av fart og full av tull som før.
  Det går egentlig veldig greit med de to, av og til tre. Litt mer herjing enn før (Io gjør kur på henne og prøverir, men hun tror han leker og tar igjen) + at Io er skyggen hennes. Spørs hvordan det blir når hun står, men det er nok ikke enda tydeligvis!

Io er foreløbig litt skamklipt for tiden. Har ikke hatt tid til å dusje og finpusse han enda, det dukket opp mer jobbing! Skal jobbe i helgen også, så vi får se hva vi rekker... Blir fullt opp med jobb de neste to ukene (helgene også)+ at jeg jobba full uke, den som var nå. Og når man skal stelle puddelpels, så må man nesten sette av dagen! Gidder liksom ikke å fylle badet med pels, om man ikke blir ferdig! Jeg må jo vaske badet etter hver runde med klipping, så da gjør man seg helt ferdig når man har startet på noe... Denne gangen ble jeg nødt til å dele opp det litt, for han blir jo selvsagt sliten og lei av å stå/sitte på det bordet i timesvis! Trøsten er at det er lenge mellom hver sånn nedklipping!

Har forresten blitt spurt om jeg kan komme å holde bronsemerkekurs igjennom Levanger hundeklubb i løpet av våren! Veldig kjekt å få legge opp kurset som man vil selv! Blir spennende å prøve seg på bronsemerkekurs, etter bare å ha holdt valpekurs og grunnkurs. Men regner med de som melder seg på et slikt kurs er gira på å nå målet, så det blir sikkert veldig givende og lærerikt;-)
  Nei, nå skal jeg hive meg på planlegging av kurs, vips har vi kommet til mars!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar