Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

torsdag 6. januar 2011

Io til dyrlegen

Var hos dyrlegen med Io på mandagen for han har verket fra øynene i jula. Har dryppet mot øyekatarr og renset og styret på, men det hjalp ikke. Så vi dro til dyrlegen, for å finne ut hva det var. Hun fant ut at han produserte lite tårer. Så nå behandler vi mot tørre øyne. To salver flere ganger om dag. En er for å erstatte tårevesken og den andre for å behandle tåreproduksjonen... Fikk beskje om at det kunne være forbigående, eller at det var livsvarig. Leste et hefte om sykdommen, og der stod det at hos 90% av hundene, så var det en livsvarig tilstand, men øyedråper resten av livet! Så oddsen er imot oss! Vi skal på kontroll igjen om 3 uker.
  Io er kjempeflink når jeg skal tørke vekk grå gugge fra øynene hans med q-tips, og drypper øynene hans! Så det skal nok gå greit uansett utfallet:-) Men ikke noe arti nei!

Over til noe annet: vi får igjen bilen vår imorgen!!! Svinghjulet og clutchen er skiftet, lekasjen er ordnet og bakdøra blir bra igjen! Ingen billig affære; delene koster 26000, så vi ender nok på rundt 30 000 med arbeid++

Hadde fridag idag, så vi dro på sparktur med kicksparken. Putta sparken hel baki Caddy'en, og suste avgårde. Artig og kunne dra andre steder for å sparke! Vi dro et sted der det er veldig flatt og lite trafikk. Hundene var veldig ivrig siden det var et nytt sted, og de dro veldig jevnt siden det var flatt. Io er ikke så begeistret når det blir for mye nedoverbakker, og det skjønner jeg godt. Vil prøve og unngå at han skal galloppere for mye! Derfor er det mest gunstig med flatt terreng, så det går jevnt i trav.

Jeg har vært på akupunkturbehandling idag også. Prøver akupunktur pga den stadig tilbakevendende blærekatarren min. Legen putter bare i meg antibiotika og kurerer bare symptomene, og gjør ikke noe med årsaken. Akupunktur gjør noe med årsaken til problemet. Denne gangen fikk jeg nåler på føttene, magen og på albuen. Nyrene var i bedre form nå, enn sist. Drikker i tillegg en urtete, som går på nyrene. Den inneholder kjerringrokk og gullris. Dessuten behandler hun også andre ting på kroppen min:-)
  Uansett årsak, så har jeg iallefall ikke fått tilbakefall ennå!

1 kommentar:

  1. Ai, ai, ai! D va itj belli!
    Får håp akupunkturn jølpe mot både d eine og d ainnere :)

    SvarSlett