Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

lørdag 4. september 2010

1.premie og 1.plass på Steinkjerutstillinga!

Deltok med Io i kl.1 på Steinkjerutstillinga idag. Det gikk over all forventning!

Hilsing og tannvisning


Fellesdekk i 2 min. Den nærmeste hadde en fin kryp:-)


Fin driv i lineføringa!


Alvor til kontakt! På kanten til sperring:-S


Ferdig! Nå er det tid for belønning!!! Planen om å gå fint bort til bilen gikk i vasken!
Her er poengene:
Tannvisning: 10 poeng x 1
Fellesdekk: 10 poeng x 3
Lineføring: 9 poeng x 2
Fri ved foten: 8 poeng x 4
Dekk fra holdt: 8 poeng x 2
Innkalling: 9 poeng x 2
Stå under marsj: 8 poeng x 3
Fritt hopp over hinder: 7,5 poeng x 2
Helhetsinntrykk: 8 poeng x 1


Dette endte med 1.premie (over 160 poeng) og 1.plass (best av alle i kl.1)!!! 171 poeng av 200 mulige!
SHK endte faktisk med 3 førstepremier i 3 klasser! Gratulerer alle dere andre med opprykk og fine resultater. Og Tove, vi skal virkelig trene til neste prøve, så blir det straks opprykk på dere også!

Var mest bekymra for tannvisninga og fellesdekken, da dette er de øvelsene vi trener minst på. Men de fikk vi mest score på faktisk. Ble overrasket hvor rolig han lå til tross for at vi hadde en ålende hund to hakk bortenfor+at Foxy reiste seg+ei lekker BC-tispe til venstre for han. Litt piping ble det, men minimalt med snusing!
  Får se om jeg legger ut noen filmsnuttene Hilde filmet av de andre øvelsene etterhvert..

Veldig fornøyd med resultatet, når jeg tenker på hvor lite vi har trent LP det siste året! Mulig at det var nøkkelen, og ikke drive terping med den hunden som jeg har. Dessuten har jeg funnet riktig forsterker, Io synes det er veldig moro og få hente nøffen sin i bilen! Dette er det vi har trent på før konkurranse, nemlig at han skal vite at den ligger og venter på han etter endt jobb. Er også fornøyd med at jeg har klart dette uten og sette krav til han. Han har fått belønning for å gjøre riktig, om og om igjen! Da lønner det seg jo og gjøre riktig, og han har ingen grunn til å gjøre feil. Og om han gjør feil, gjør han det ikke med vilje, da er det en grunn til det! Vi hadde det skikkelig moro utpå banen, og da fungerer hunden min. Blir jeg irritert på hunden min, melder han pass. Han må på død og liv ikke ha den leken! Jeg vil ha en hund som ønsker og jobbe for meg, jeg krever ikke at han SKAL jobbe for meg. Jeg må gjøre meg fortjent til respekt, jeg kan ikke kreve det!
  Han har også fått et år til på å modnes mer, og det vistes! Jeg var ikke lenger redd for at han skulle fly av banen om han så noe som virket mer moro! Var litt ops på at han kunne løpe til bilen for å kreve belønningen da, men det gikk greit.
  Ikke brukte vi noen juksetriks i pausene heller, som mange gjør. Som å tvinne fingre, akkurat som de gjør når de deler opp godbiten. Og ikke hadde jeg henda nedi lomma heller.
  Io holdt konsentrasjonen oppe, helt til siste øvelsen med fritt hopp over hinder. Da kom vi veldig nærme publikum, så da var det mye og se på der. Men han hoppet da over hoppet, men fri ved foten var ikke mye og skryte av.

Dommeren var veldig rettferdig og hyggelig. Forklarte ting og var ålreit! Så jeg kommer garantert til å stille til prøve igjen for John Egil Fiksdal!

Tusen takk atter en gang til fotografen min, Hilde! Nydelige bilder og filmsnutter! Hyggelig med heiagjeng og takk til de som backer opp meg før, under og etter start!


Io synes sløyfa var fin! Problemet var bare at den også var fin til å tygge på! Dårlig generalisert hold fast gitt!


Flinke hunden min!!!

Og dermed endte jeg i havet:

Publiserte på Facebook at jeg skulle hoppe på sjø'n om jeg fikk opprykke idag! Og når man offentliggjør slike ting, blir man nødt til å utføre de! Her på brygga på Malm med masse vitner! De kunne opplyse meg om at det var bare 10 grader i vannet idag!

Og takk til Tove som bevitnet og fotograferte at jeg hoppet i sjøen!

8 kommentarer:

  1. Gratulerer med opprykket!! Dere er kjempeflinke. Badet så forfriskende ut ;)

    SvarSlett
  2. Gratulerer nok en gang! Tenker du fikk deg en real oppkvikker i det vannet der ;-) Det kunne forresten vært kaldere også!

    SvarSlett
  3. Takk! Ja, d kunna ha verri kaldar ja! Va kaldt, men vart fort varm ættipå, så forfriskende va d absolutt! Kan forstå isbadera...

    SvarSlett
  4. Gratulerer igjen! Dette var sååå artig! Altid like trivelig å bidra på foto-biten ;) Og du; nå har jeg blitt overbevist.... Bloggen er i gang!

    SvarSlett
  5. Gratulere så my!! Velfortjent opprykk va d. :D

    SvarSlett
  6. basis ziektekostenverzekering zorgverzekering buitenland ziektekostenverzekering kiezen premievergelijking zorgverzekering
    My web-site - verzekering vergelijken studenten

    SvarSlett