Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

torsdag 2. september 2010

Oppvarming til helga

Traff Marit og Max for å trene til Steinkjerutstillinga idag. Vi gikk igjennom tannvisning, lineføring, fri ved foten og stå under marsj uten belønning. Etter å ha gått fint bort til bilen, fikk han belønningen sin. Han gikk kjempebra! Knall kontakt!
  Alfa "hjalp" Max med å være forstyrrelse når han ble kommandert. Var også med å la ut neseprøvene, og tyvsmakte på en;-) Men Max snuste på 2 pinner, før han kom tilbake med den tredje, som var den riktige!
  Til slutt tok vi en fellesdekk. Io peip en gang, men snuste IKKE på gresset:-) Lovte meg at jeg ikke skulle ha noen forhåpninger til denne konkurransen, men så bra som det gikk idag... Men på lørdagen blir mye mer forstyrrelser, så alt kan skje:-/

Dro på banen og trente agility med Alfa. Hun fikk trene på tunnellen og hjulet. Vi repiterte begge hindrene før jeg satte de sammen. Ikke noe problem noen av veien jeg sendte henne. Hadde henne i sitt før startet. Hun tjuvstartet flere ganger, men da stoppet jeg bare opp og gikk til utgangspunktet, og da stoppet hun og kom tilbake.
  Dristet meg til å prøve et fremforbytte før hjulet. Hun misset det en gang, da jeg ikke rakk og komme forbi før hun kom susende. Dermed stod jeg i veien for henne. Men ellers gikk det bra.
  Prøvde og ha litt høyde på selve hjulet. Da hoppet hun på siden eller under. Men når det ikke kom noen belønning, skjønte hun hva som skulle til og hoppet igjennom.

Innimellom øktene med Alfa fikk Io trene fritt hopp over hinder og innkalling. Han har en tendens til å løpe frem og hoppe litt for tidlig etter at vi trente med et høyt hinder. Akkurat som om han må ta mer fart, og det er jo ikke så dumt. Men ikke sååå langt da! Han fikk belønning for å gå fri ved fot frem til hindre, og så stopp for å få belønning der, uten å hoppe. Innkallingen var som alltid, knall.

4 kommentarer:

  1. Så spennende med utstilling igjen! Kan hende vi tar en tur og ser på dere. Når skal dere starte?

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å se åssen det går på lørdag! Blir til at jeg henter søstra på Værnes på søndag så om du er intressert så passer det godt med en økt agility først!?

    SvarSlett
  3. Lykke t i hælga :)

    SvarSlett
  4. Takk! Vi starte ca. kl.09. Tru vi e nr.4...

    SvarSlett