Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

søndag 26. september 2010

Kl.2.debut

Dro til Stavsøra for å teste ut kl.2-øvelsene idag. Så Foxy i kl.1 først, der det dessverre ikke ble noe opprykk denne gangen heller:-(

Io gikk som nr.3 i kl.2, av fire stykker. Var veldig spent på skjult fører under fellesdekken, da vi ikke har trent dette noe lenge. Ventet at han kom løpende med en gang jeg skritta over gjerde og bak teltet, men det gikk bra. Han peip litt da jeg forsvant. Nabohunden begynte og klø og var urolig, og det var tydeligvis smittsomt, så Io klødde seg også:-) Og deretter reiste seg, helt på tampen. Det var 3 laaaange minutter! Da vi skulle gå tilbake til hundene, sto han lenge og logret før han tuslet bort til den andre hunden for sjekke ut han! Dermed ble det null på den øvelsen. Men alt i alt veldig fornøyd til tross for at han reiste seg. Han kom jo ikke rennende i hælene til mor. Han synes nok det er litt rart og ligge der alene med alle disse fremmede hundene, og bli veldig usikker.

Fri ved foten gikk sånn passe, noe fra meg og litt bak til tider. Endte med 7 på denne øvelsen. Dekk under marsj endte med en ganske sen dekk, han måtte liksom "samle" seg litt før han kom på hva han skulle; 6,5 poeng på denne. Innkalling fra sitt, med stå gikk som ventet. Stor fart inn til meg og liten lyst til og stoppe før han kommer 2 meter unna meg. Dommeren skrøyt av farten da, men synd dette var kl.2 og ikke kl.1;-) 0 endte det med da.
  Stå under marsj ble ødelagt allerede under fri ved foten, han hang etter. 7 for han stoppet jo. Apporteringen gikk helt greit, supert fart ut, men ikke fullt så bra tilbake+han rullet apporten i munnen og somlet med å komme på plass:-) 7 på denne. Resten fikk vi null på for han ville ikke tilbake over hinderet under fritt hopp over hinder med sitt, ikke løpe frem til kjegla eller sitte opp under kontroll på hundene på avstand. Han datt rett og slett ut! Tove sier jeg ikke roste han eller viste at jeg var fornøyd med han på de øvelsene han gjorde, og dermed gidda han ikke mer! Hun har nok mye rett i dette! Jeg ville ikke han skulle hoppe opp i skyene, for jeg var redd han stakk til bilen for å innkassere nøffen sin da. Også ville jeg ha han rolig. Men det var alvor så rolig han ble:-)

Trøsten var at de andre i klassen heller ikke hadde så høyt nivå, noe som dommer Finn Terje Skyrud også kommenterte;-) Dettte er faktisk første gangen vi får 0.premie, for summen ble bare usle 61,5 poeng og FEM smultringer!

Ja, vi har da endelig noe og trene på til neste sesong. Men tror mye ligger i og holde på han inne i ringen. Han snuste ikke noe særlig og ville en stund. Jeg må rett og slett trene mer på rutiner inne i ringen. Jeg setter han fra meg og stryker på han, men det funker dårlig for vår del! Må nok til litt hopp og sprett igjen!
  Dessuten har vi jo ikke kjørt hele det nye programmet på trening engang! Makan til håpløst fører;-)
  Ikke Io sin skyld dette iværtfall! Han må få sjansen til å lære de nye øvelsene godt nok først. Men det beste av alt, var at jeg ikke var så voldsomt nervøs inne i ringen. Jeg visste at dette ikke var så nøye, om ting gikk skjeis. Var ganske spent på fellesdekken, men resten var det ikke så nøye med. Vi kommer sterkere tilbake neste sommer/høst:-)

Jeg trøster meg også med at jeg går verken med hendene nedi treningsvesten eller tvinner fingre for og late som om jeg har en godbit mellom de!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar