Alfa og Ivi

Alfa og Ivi

mandag 20. september 2010

Rypeapportering og lydighetstrening

Fikk tak i rype idag! Dro hjem og viste den frem til hundene. De syntes den var litt skummel der den hang og dinglet, men da jeg kastet den bortover plena styrtet Alfa etter og løp av gårde med den. Runde på runde, med noen nappepauser. Io var ikke så interessert, siden Alfa var overivrig. Men da jeg la den fra meg på vedstabelen, mens jeg og Alfa var inne og satte potetene til koking, satt han like nedenfor og ventet på rypa. Ville ikke bære den da.

Traff Tove og Foxy for LP-gjennomkjøring nede på NTE-parkeringa. Fellesdekk med mye lyd på Io, men han lå! Resten var ganske brukbart! Noe småplukk er det jo, men han ELSKER og jobbe, og det er hovedsaken! Foxy gikk igjennom sitt program og mye bra her! Særlig lineføringa og fri ved foten!!!
  Dro fram rypa igjen, da de var en og en ut i gangen. Nå var ikke Alfa så voldsomt interessert, men Io derimot bar den. Løp unna meg, slik at jeg ikke skulle ta den i fra han. Så dette tror jeg blir bra, bare han er interessert i den. Skal ikke bli noe problem og få han til å komme tilbake med den etterhvert. Ble dessverre ikke noe bilde av han, siden han løp unna oss. Skal prøve og laste opp filmsnutten vi fikk tatt av han etter hvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar